کد خبر: ۹۴۸۹
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۲

بهاره علیزاده قهرمان مسابقات استانی تیراندازی است

بهاره علیزاده از سال‌۹۰ وارد رشته تیراندازی شد و یک سال بعد در مسابقات استانی مقام دوم را از آن خود کرد. او افتخاراتی از جمله قهرمانی کشور در شهر سمنان که مقام چهارم تیمی را در آن کسب کرد را نیز دارد.

تیراندازی با تفنگ و تپانچه یکی از جذاب‌ترین رشته‌های ورزشی است که اسلام نیز به یادگیری آن تاکید دارد، با این وجود، هزینه‌های بالای تهیه لوازم و تجهیزات آن باعث شده که افراد زیادی نتوانند وارد این رشته مهیج ورزشی شوند.

مسئولان مربوطه در سال‌های گذشته برای توسعه این رشته ورزشی گام‌هایی برداشته‌اند و با در اختیار قرار‌دادن مکان و امکانات اولیه، زمینه ورود علاقه‌مندان به این رشته را در نقاط مختلف کشور فراهم آورده‌اند.

بهاره علیزاده هم‌محله‌ای ما تیرانداز لیگ دسته یک کشور، ساکن محله جاهدشهر نیز از آن دسته جوانانی است که با اشتیاق و آگاهی از دوسال پیش این رشته ورزشی را انتخاب کرده و با تمرینات خود برای رسیدن به مقام‌های بالاتر اهداف بسیاری را در این رشته ورزشی دنبال می‌کند.

این هم‌محله‌ای پرتلاشمان با اشاره به این ورزش می‌گوید: شاید در ابتدا تصور شود که برای موفقیت در رشته تیراندازی فقط باید چشمان تیزبین و تمرکز بالا داشت، اما این موارد کافی نیست و برای آنکه بتوان تیرانداز خوبی بود باید قدرت و استقامت بدنی بالایی هم داشت.

او ادامه می‌دهد: علاقه‌مندان به این ورزش می‌توانند به سالن‌های تمرین این رشته ورزشی بروند و ساعتی را در مکانی مجهز، به تمرین بپردازند.    

 

افزایش اعتماد‌به‌نفس با تیراندازی

او که تیراندازی جزئی از فعالیت‌های زندگی‌اش شده، حتی هنگامی‌که حوصله انجام هیچ فعالیتی را ندارد با پرداختن به این ورزش روحیه و انرژی می‌گیرد. وی در رابطه با این رشته ورزشی عنوان می‌کند: افزایش تمرکز و اعتماد‌به‌نفس از فواید این ورزش است.

افزايش تمرکز و اعتماد‌به‌نفس از فوايد اين ورزش است که باعث بالا‌بردن آمادگي جسماني می‌شود

در این رشته ورزشی علاوه بر داشتن آمادگی‌جسمانی بالا باید از آمادگی روحی بالایی نیز برخوردار بود تا بتوان به‌درستی تمرکز گرفت و تیر را به هدف زد.

او این ورزش را برای نوجوانان بسیار مفید عنوان می‌کند و ادامه می‌دهد: این رشته می‌تواند ضمن بالا‌بردن آمادگی جسمانی دانش‌آموزان، موجب موفقیت‌های تحصیلی آن‌ها نیز بشود.

ورزشکار موفق محله‌مان یادآور می‌شود: این نکته حائز اهمیت است که قبل از پرداختن به تمرین تیراندازی ابتدا باید ذهن را از هر فکری خالی کرد و در کمال آرامش و بدون استرس به ورزش تیراندازی پرداخت.

او نداشتن شناخت کافی مردم از این رشته ورزشی را از جمله دلایل حضور کم آنها در این ورزش می‌داند و معتقد است: این رشته ورزشی هنوز به‌خوبی به مردم معرفی نشده و به همین دلیل هنوز از آن استقبال چندانی نشده است.    

 

ورزشی برای کمک به تحصیل

ورزشکار محله‌مان با اشاره به ایجاد آرامش، تقویت روحیه، تمرکز و کاهش استرس که از ویژگی‌های این ورزش است، می‌گوید: این ورزش کمک می‌کند در محیط‌های شلوغ نیز بدون هیچ مشکلی بتوان درس خواند و هنگام امتحانات نیز استرس کمتری داشت.

علیزاده جذابیت و مهیج بودن این ورزش را از دلایل انتخاب آن عنوان می‌کند و ادامه می‌دهد: برای اینکه تیراندازان بتوانند وارد دنیای حرفه‌ای در این رشته شوند باید هیئت استان، مربیان خوب و در حد مسابقات کشوری را برای آموزش آنان جذب و امکانات و لوازم حرفه‌ای را برای ورزشکاران فراهم کند که البته هزینه‌های آن بالاست.

او از امکانات این رشته برای تمریناتش راضی است و می‌گوید: از امکانات موجود برای انجام تمرینات و حضور در مسابقات درون استانی راضی هستم، اما گاه نیاز‌هایی احساس می‌شود که امیدوارم مسئولان مربوطه به آنها توجه داشته باشند، تا ورزشکار با فراغ بال بیشتری بتواند به تمریناتش ادامه دهد.

بهاره علیزاده از سال‌۹۰ وارد رشته تیراندازی شد و بعد از یک سال با علاقه و پشتکاری که داشت وارد تیم استان شد و در مسابقات استانی که در سالن شهید‌بهشتی برگزار شد مقام دوم را از آن خود کرد. او افتخاراتی از جمله قهرمانی کشور در شهر سمنان که مقام چهارم تیمی را در آن کسب کرد و‌... را نیز دارد.    

 

بهاره علیزاده قهرمان مسابقات استانی تیراندازی است

 

نقش خانواده و اطرافیان در موفقیت

علیزاده با اشاره به نقش پررنگ تشویق و علاقه نشان‌دادن‌های خانواده برای رسیدن به موفقیت عنوان می‌کند: خوشبختانه از وقتی که این رشته را انتخاب کردم و وارد ورزش تیراندازی شدم، خانواده‌ام علاقه زیادی به این رشته نشان دادند و همین موجب تشویق و دلگرمی‌بیشتر من برای ادامه دادن شد.

او می‌گوید: در کوچه، بین همسایه‌ها و در هیئت، همیشه تشویق‌ها و پرس‌و‌جو درباره این ورزش برایم دلگرم‌کننده بوده و سعی در تخصصی کار کردن این رشته ورزشی داشته‌ام که در این بین توجه و حمایت اساتید نیز بی‌تاثیر نبوده و باعث پیشرفتم شده است.

او با توجه به آرامشی که این رشته ورزشی به انسان می‌دهد، عنوان می‌کند: هر وقت مشکلی داشته باشم و بخواهم فکرم را آزاد کنم به تمرین تیراندازی می‌پردازم تا از هر گونه دغدغه‌ای دور باشم.

علیزاده که هر روز به تمرین‌های روزانه تیراندازی می‌پردازد، می‌گوید: از الان با تمرینات روزانه، خود را برای شرکت در مسابقات لیگ ۲۵‌مرداد آماده می‌کنم و آرزو و هدفم حضور در تیم ملی تیراندازی کشور و مربی بین‌المللی شدن در رشته تیراندازی است.

این جوان ورزشکار محله‌مان، در پایان در رابطه با ورزش تیراندازی می‌گوید: این ورزش باعث می‌شود که انسان در این دنیای مدرن و پرتنش، آرامش و استقامت خاصی به دست آورد و در برخورد با موانع عکس‌العمل سریعی داشته باشد و درست و به موقع تصمیم‌گیری کند.

* این گزارش پنج شنبه، ۱۳ تیر ۹۲ در شماره ۳۵ شهرآرامحله منطقه ۱۲ چاپ شده است.  

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44